Samira vertelt

Jezelf onderscheiden

Tijdens haar functie als receptioniste leerde Samira ontzettend veel mensen kennen. Mensen waar ze later een hoop aan zou hebben. Zo kreeg ze wat werkzaamheden van inkoop, en na drie maanden werd haar een baan aangeboden als administratief inkoop assistent, wat later een functie als inkoper zou worden.

Als ze na 4 jaar, tijdens een werkoverleg met recruiter Bernard Jan, terloops aangeeft niet helemaal gelukkig meer te zijn in haar werk, tipt hij haar nog dezelfde middag over een openstaande functie voor contractmanager. Wel een baan op een hoger niveau, maar qua werkzaamheden niet anders dan wat ze gewend is. Én het is een functie aan de andere kant van het bedrijf, iets waar ze nieuwsgierig naar is. “Het leek me interessant om de business in te gaan.” Omdat de functie op WO-niveau is, en zij MBO geschoold is, doet Samira een test in de vorm van een presentatie casus en mag ze uiteindelijk de functie bekleden.

Kansen benutten

“Ik denk dat het belangrijk is binnen Allinq om je te onderscheiden, om zo voor jezelf het verschil te maken.” Daarbij zijn connecties die je kunnen helpen en ondersteunen natuurlijk cruciaal. “Ik heb het gevoel dat ik op mijn giecheltje mag vallen, dat ik domme vragen mag stellen, en dat ik kansen krijg.” En over die kansen is ze duidelijk. “Het is een bedrijf dat je kansen biedt, maar je moet ze wel zélf benutten”.

Van receptie naar ondernemingsraad

Kortom; als je voelt dat je meer in je mars hebt, kan je doorgroeien bij Allinq. Ga in gesprek met HR, zij zijn altijd bereid om samen met jou verder te kijken. Waar ben je goed in? Wat past daarbij? En misschien past er een functie bij je op een hoger niveau dan waarvoor je bent opgeleid – net als Samira. Zij zit inmiddels in de ondernemingsraad, en heeft door haar mede OR-leden het vertrouwen gekregen om de rol van vicevoorzitter te mogen bekleden. Iets waar ze, toen ze achter de receptie zat, nooit van had durven dromen.

Samira in de ondernemingsraad